Franța revine la limita de viteză de 90 km/h pe drumurile fără separatoare de sens

Deși măsura de a reduce limita de viteză la 80 km/h a avut rezultate pozitive notabile, surprinzător, la începutul lunii mai, prim-ministrul francez Edouard Philippe (care anterior a fost un apărător ferm al limitelor de 80 km/h) a anunțat revenirea la limita de 90 km/h pentru drumurile fără separatoare de sens.

Institutul de cercetare francez Cerema și Observatorul francez de siguranță rutieră au declarat ca au existat cu 127 de decese mai puțin pe drumurile rurale, limitate la noua limită de viteză de 80 km/h față de media din 2013-2017 pe aceleași drumuri pentru lunile iulie-decembrie 2018.

Conform datelor colectate de Cerema pentru același studiu, creșterea timpului de călătorie după implementarea măsurii a fost în medie de numai o secundă pe kilometru.

Se pare că anularea deciziei guvernului francez  are legătură cu protestele la nivel național, cu mișcarea vestelor galbene și cu vandalismul răspândit asupra camerelor radar.

Comentând schimbarea, Antonio Avenoso, directorul executiv al ETSC, a declarat:

„Cu peste 3000 de decese pe drumurile franceze în fiecare an, guvernul francez a avut dreptate să ia măsuri îndrăznețe pentru a aborda viteza, unul dintre principalii ucigași pe drum. Renunțarea la această decizie reprezintă un atentat major la sănătatea și siguranța publică bazată nu pe știință și date, ci pe emoții și pe considerente politice pe termen scurt.”

Prin scăderea limitelor de viteză la 80 km/h, Franța urma exemplul țărilor cu cele mai bune înregistrări de siguranță din Europa. Suedia are o limită de 70 km/h pentru drumuri echivalente. Norvegia, Elveția, Danemarca și Țările de Jos au stabilit limita la 80 km/h.

Guvernul francez a cedat se pare presiunii străzii și abandonează un proiect de siguranță rutieră care s-a dovedit de succes. Această decizie, controversată din punct de vedere al siguranței rutiere, face posibil ca departamentele franceze să revină la o limită de viteză de 90 km/h.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail