România se află pe ultimele locuri în clasamentul european în ceea ce priveşte abilitatea de a reduce accidentele rutiere soldate cu victime în ultimii zece ani. Conştientizarea publicului cu privire la importanta siguranţei rutiere este, de asemenea, scăzută. Pentru a contribui la o îmbunătăţire sustenabilă a dialogului public, sensibilizării şi cunoaşterii cu privire la siguranţa rutieră, GRSP România a organizat un workshop pentru jurnalişti prin care a încurajat promovarea articolelor despre siguranţă rutieră.
Workshopul a avut loc pe data de 20 noiembrie 2012 şi a adus în discuţie dificila problemă a accidentelor rutiere şi necesitatea unei colaborări active între jurnalişti, autorităţi, companii şi societatea civilă ca întreg. Pentru a oferi reporterilor o înţelegere aprofundată a importanţei siguranţei rutiere, accidentele rutiere au fost prezentate din diverse perspective:
- dezastrului umanitar de proporţii
- problemei instituţionale şi de sănătate publică, dar şi a impactului asupra costurilor pe care un accident rutier le aduce asupra familiei, dar şi statului
- responsabilităţii sociale a companiilor
Evenimentul reprezintă un pas important în iniţierea unui dialog pe tema siguranţei rutiere, iar articolele şi blogurile apărute ca urmare a evenimentului joacă un rol important în sporirea gradului de conştientizare şi cunoaştere a acestei probleme sociale, umanitare şi economice în România.
Specialişti în domeniul siguranţei rutiere, sănătăţii, educaţiei şi responsabilităţii sociale corporative au răspuns invitaţiei GRSP România de a susţine prezentări şi de a împărtăşi experienţe în cadrul workshopului. Printre aceştia s-au numărat reprezentanţi ai Politiei Române, Consiliului Interministerial pentru Siguranţa Rutieră, Ministerului Educaţiei, GRSP Geneva, AMSZ Slovenia, Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, Societăţii Naţionale de Cruce Roşie, Centrului pentru Jurnalism, Apa Nova Bucureşti, Michelin România şi Renault Technologie Roumanie.
Transmitem mulţumiri sponsorilor noştri pentru ajutorul acordat în organizarea acestui eveniment: Michelin România, Renault Technologie Roumanie, Apa Nova Bucureşti, Groupama, Vodafone şi Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România. Sprijinul lor reprezintă o dovadă în plus că siguranţa rutieră în România se poate baza pe implicarea activă a sectorului de afaceri.
Misiunea GRSP România este de a aduce subiectul siguranţei rutiere pe agenda publică. Recenta creştere a reportajelor pe tema siguranţei rutiere este un semnal pozitiv din partea mass-media de a iniţia un dialog între toti cei implicaţi.
Kathleen Elsig, Europe Regional Manager, Global Road Safety Partnership