Organizația Mondială a Sănătății a adoptat o nouă rezoluție cu privire la siguranța rutieră

Pentru prima data după anul 2004, a 69-a Adunare Generală a Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) care a avut loc la Geneva în anul 2016 a adoptat o nouă rezoluție cu privire la siguranța rutieră.

Rezoluția adoptata de OMS, pe baza unui proiect propus de delegațiile din Australia, Brazilia, Republica Dominicană și Guatemala are ca principal deziderat punerea în practica a măsurilor stabilite de Organizația Națiunilor Unite în cadrul Deceniului de Acțiune pentru Siguranță Rutieră (2011 – 2020) privind reducerea cu 50% a morților și răniților ca urmare a accidentelor rutiere.

Rezoluția invită deasemenea partenerii să continue eforturile pentru realizarea obiectivelor de performanță la nivel global.

În acest sens statele membre OMS se angajează:

  • Să pună în aplicare a Declarației de la Brasilia privind siguranța rutieră
  • Să-și reînnoiască angajamentul privind Deceniului de Acțiune pentru Siguranță Rutieră 2011-2020 și punerea în aplicare a planului global pentru Deceniul de Acțiune pentru Siguranță Rutieră 2011-2020;
  • Să acționeze conform rezultatelor, concluziilor și recomandării rapoartelor globale asupra statutului OMS privind siguranța rutieră
  • Să dezvolte și să pună în aplicare, în cazul în care nu s-a făcut deja acest lucru, strategii și planuri de acțiune corespunzătoare, care să acorde o atenție deosebită utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, cu o mențiune specială asupra copiilor, tinerilor, persoanelor în vârsta și a persoanelor cu handicap și pentru care resursele disponibile să fie proporționale
  • Să adopte și să pună în aplicare legi cu privire la factorii de majori de risc, inclusiv excesul de viteză, consumul de alcool, obligativitatea portului căștii de protecție pentru motocicliști, a centurii de siguranță și a scaunelor pentru copii
  • Să acționeze pentru îmbunatățirea calității datelor de siguranță rutieră prin consolidarea eforturilor de colectare corespunzătoare, date fiabile și comparabile cu privire la traficul rutier, de prevenire a prejudiciilor și gestionarea acestora, inclusiv impactul traficului rutier asupra sănătății și dezvoltării, precum și impactul economic și raportul cost-eficiență a intervențiilor
  • Să pună în aplicare un număr de acces național unic de urgență, programe de formare de medicină de urgență pentru profesioniștii din domeniul sănătății aplicabile traumelor produse în accidentele rutiere.
FacebooktwitterredditpinterestlinkedinmailFacebooktwitterredditpinterestlinkedinmail