eCall – salvarea vieții prin sistemul de comunicații de la bordul vehiculului

Anul acesta a devenit obligatorie reglementarea Uniunii Europene care obligă constructorii de autovehicule din categoriile M1 și N1 să instaleze pe toate mașinile noi sistemului eCall, care lansează automat apeluri de urgenţă în caz de accident.

Astfel toate autovehiculele pentru transportul de persoane, care au cel mult opt locuri pe scaune, în afara șoferului și autovehiculele de transport marfă până în 3,5 t vor fi dotate cu sistemul eCall.

Sistemul eCall este o inițiativă a Comisiei Europene, ce a fost definit în cadrul programului eSafety, care are drept scop creșterea siguranței rutiere și salvarea de vieți omenești.

În caz de accident, sistemul „eCall” permite efectuarea unui apel de urgenţă de la bordul vehiculului către 112. Practic, eCall transmite apelul la 112 când senzorii acționează sistemele airbag, semn că mașina a fost implicată într-un accident serios. Dispozitivul poate fi acționat și manual prin apăsarea unui buton în cazul în care dumneavoastră pe sosea observați producerea unui grav accident de circulație.

Precizăm că vehiculele dotate cu eCall pot alerta cel mai apropiat centru de intervenție de urgenţă, oriunde în Uniunea Europeană, anunțând locul în care s-a produs accidentul, chiar dacă pasagerii nu pot vorbi.

Apelul eCall este gratuit și este gestionat ca oricare alt apel de urgenta 112.

Uniunea Europeană estimează că sistemul e-Call va reduce timpul de reacție în caz de accident cu 50% pe șosele și cu 60% în orașe.

HeERO – Harmonized eCall European Pilot a fost un proiect parțial finanțat de Comisia Europeană prin programul PSP ICT, în care, pe durata a trei ani (ianuarie 2011 – decembrie 2013), nouă state europene au asigurat implementarea, interoperabilitatea și armonizarea sistemului eCall bazat pe numărul unic european de urgenţă 112.

În cadrul proiectului HeERO, România, reprezentată de Serviciul de Telecomunicații Speciale, a făcut parte dintr-un consorțiu alături de 8 ţări europene care au pregătit infrastructura, testarea serviciului eCall și diseminarea acestei experiențe cu celelalte ţări membre sau asociate din Uniunea Europeană.

Conform STS, România a fost prima țară din Europa care utilizează dispozitivele eCall montate pe mașini pentru apelarea automată la numărul unic de urgenta 112 în cazul producerii unui accident.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail