Prin evitarea miilor de accidente petrecute în ultimii 10 ani, România ar fi putut economisi 50 miliarde de euro, potrivit unui studiu realizat de European Transport Safety Council. Accidentele rutiere generează pierderi mari atât la nivel social, cât şi la nivel economic.
Pentru a identifica cele mai noi soluţii în vederea creşterii siguranţei rutiere, Parteneriatul Român pentru Siguranţa Rutieră GRSP România a reunit în cadrul Forumului de Bune Practici în Domeniul Siguranţei Rutiere (8 Octombrie 2013) reprezentanţi ai celor mai importante instituţii romaneşti, companii private şi reprezentanţi mass-media. Forumul a adus în discuţie situaţia accidentelor rutiere în România şi necesitatea unui parteneriat puternic între autorităţi, companii, jurnalişti şi societatea civilă.
În cadrul evenimentului, reprezentanţii companiilor Michelin România, Apa Nova Bucureşti, UTI şi ALD Automotive au împărtăşit participanţilor eforturile realizate în vederea sprijinirii obiectivului de reducere a numărului de accidente rutiere. Participanţii au primit, de asemenea, recomandări din partea campionului de raliu, Titi Aur, în vederea prevenirii accidentelor rutiere. În încheiere, Michael Chippendale, Manager Comunicare la Global Road Safety Partnership Geneva a argumentat importanţa unui parteneriat pentru siguranţă rutieră.
Printre specialiştii în domeniul siguranţei rutiere, transporturilor, sănătăţii şi a responsabilităţii sociale corporative care au răspuns invitaţiei GRSP România s-au numărat reprezentanţi ai Politiei Romane, Autorităţii Rutiere Române, European Transport Safety Council, GRSP Geneva, Societăţii Naţionale de Cruce Roşie, Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România.
În Europa, circa 2.200 de vieţi ar putea fi salvate anual dacă viteza medie de deplasare ar scădea cu 1 km/h, 7.500 de vieţi ar putea fi salvate ca urmare a consumului de alcool mai redus la volan şi 2.500 de oameni ar putea fi salvaţi anual daca 99% dintre ocupanţii maşinilor ar purta centura de siguranţă, potrivit datelor ETSC.
E foarte important ca legea sa se aplice tuturor oamenilor. Daca nu o aplici la toate nivelurile, nu funcţionează! Trebuie să o aplici oficialilor guvernamentali, călugăritelor. Aşa se face că în Turcia, în 18 luni, s-a ajuns la o rată de purtare a centurii de siguranţă de 77%
Michael Chippendale, Communication Manager, Global Road Safety Partnership
Mulţumim sponsorilor noştri pentru ajutorul acordat în organizarea acestui eveniment: Michelin Romania, Apa Nova Bucureşti, Groupama, UTI, ALD Automotive şi Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România. Sprijinul lor reprezintă o dovadă în plus că siguranţa rutieră în România se poate baza pe implicarea activă a sectorului de afaceri.
În cadrul Forumului au fost acordate şi premiile pentru Concursul de Reportaje despre Siguranţa Rutieră. Societatea Naţională de Cruce Roşie, prin dl. Director General Silviu Lefter, l-a premiat pe Mircea Mester pentru cel mai bun articol scris de un jurnalist înscris în concurs, „Catedrala vieţii”. Pentru blogeri, premiul a fost acordat de Michelin România, prin PR Manager Irina Drăgan, şi i-a revenit lui Valentin Manus, pentru „Zâmbetul de pe strada Tchaikovsky”. Le mulţumim jurnaliştilor şi blogerilor care au răspuns pozitiv invitaţiei noastre. Faptul ca aceştia promovează comportamente sigure şi transmit mesaje de prevenţie demonstrează încă o dată că media este un partener important în atingerea obiectivului de a îmbunătăţi siguranţa rutieră în România.
Este o problemă globală, noi putem contribui modest pentru a pune împreună instituţiile, publicul şi presa să colaboreze. Venim cu experienţa noastră şi trebuie să acţionam uniţi. Această colaborare între instituţii nu trebuie înţeleasă ca un bussines, ci ca o măsura venită din inimă pentru inimă
Eric Faidy, presedintele Parteneriatului Român de Siguranţă Rutieră GRSP România