GRSP

Workshop pentru Siguranta Rutiera

Workshop pentru Siguranta Rutiera

Romania se afla pe ultimele locuri in clasamentul european in ceea ce priveste abilitatea de a reduce accidentele rutiere soldate cu victime in ultimii zece ani. Constientizarea publicului cu privire la importanta sigurantei rutiere este, de asemenea, scazuta. Pentru a contribui la o imbunatatire sustenabila a dialogului public, sensibilizarii si cunoasterii cu privire la siguranta rutiera, GRSP Romania a organizat un workshop pentru jurnalisti prin care a incurajat promovarea articolelor despre siguranta rutiera.

Workshopul a avut loc pe data de 20 noiembrie 2012 si a adus in discutie dificila problema a accidentelor rutiere si necesitatea uneicolaborari active intre jurnalisti, autoritati, companii si societateacivila ca intreg.  Pentru a oferi reporterilor o intelegere aprofundata a importantei sigurantei rutiere, accidentele rutiere au fost prezentate din diverse perspective:

  •  A dezastrului umanitar de proportii
  •  A problemei institutionale si de sanatate publica, dar si a impactului asupra costurilor pe care un accident rutier le aduce asupra familiei, dar si statului
  •  A responsabilitatii sociale a companiilor

 

Evenimentulreprezinta un pas important in initierea unui dialog pe tema sigurantei rutiere, iar articolele si blogurile aparute ca urmare a evenimentuluijoaca un rol important in sporirea gradului de constientizare si cunoastere a acestei probleme sociale, umanitare si economice in Romania.

Specialisti in domeniul sigurantei rutiere, sanatatii, educatiei si responsabilitatii sociale corporative au raspuns invitatiei GRSP Romania de a sustine prezentari si de a impartasi experiente in cadrul workshopului. Printre acestia s-au numarat reprezentanti ai Politiei Romane, Consiliului Interministerial pentru Siguranta Rutiera,  Ministerului Educatiei, GRSP Geneva, AMSZ Slovenia, Organizatiei Mondiale a Sanatatii, Societatii Nationale de Cruce Rosie, Centrului pentru JurnaliApa Nova Bucuresti, Michelin Romania si Renault Technologie Roumanie.

Transmitem multumiri sponsorilor nostri pentru ajutorul acordat in organizarea acestui eveniment: Michelin Romania, Renault Technologie Roumanie, Apa Nova Bucuresti, Groupama, Vodafone si Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania. Sprijinul lor reprezinta o dovada in plus ca siguranta rutiera in Romania se poate baza pe implicarea activa a sectorului de afaceri.

Misiunea GRSP Romania este de a aduce subiectul sigurantei rutiere pe agenda publica. Recenta crestere a reportajelor pe tema sigurantei rutiere este un semnal pozitiv din partea mass-media de a initia un dialog intre toti cei implicati. 

Kathleen Elsig, Europe Regional Manager, Global Road Safety Partnership