GRSP

PROIECTE GRSP

Pune luminile pe drumul cel bun!

Pentru al cincilea an consecutiv:

O acţiune naţională: Pune luminile pe drumul cel bun! pentru toate autovehiculele Mercedes-Benz

  • Testul gratuit de lumini – demers iniţiat de Mercedes-Benz România şi susţinut de Parteneriatul Român de Siguranţă Rutieră GRSP România – a ajuns la al cincilea an consecutiv de desfăşurare.
     
  • Verificarea şi reglarea luminilor exterioare pentru toate autoturismele şi autovehiculele comerciale Mercedes-Benz se pot efectua gratuit în perioada 1-30 noiembrie 2013.
     
  • Prin această acţiune, Mercedes-Benz România doreşte să asigure condiţii optime pentru participanţii la trafic, contribuind la scăderea numărului de accidente provocate de problemele de vizibilitate în sezonul rece.
     
  • Un demers susţinut de Parteneriatul Român de Siguranţă Rutieră GRSP România

Pe tot parcursul lunii noiembrie, în Centrele Autorizate de Service Mercedes-Benz din România, se desfăşoară un program gratuit de verificare şi reglare a luminilor exterioare. Campania se adresează tuturor posesorilor de autoturisme şi autovehicule comerciale Mercedes-Benz, pentru a asigura o vizibilitate mai bună în trafic şi pentru a contribui la scăderea numărului de accidente pe timpul iernii.

„Testul gratuit de lumini” este un proiect derulat pe plan local încă din 2009 de către Mercedes-Benz, prima companie auto din România care a organizat o campanie de acest fel la nivel naţional, ce intenţionează să preîntâmpine o parte dintre problemele care pot apărea în trafic pe perioada sezonului rece.

„Testul de lumini a devenit un proiect cu tradiţie pentru Mercedes-Benz România, fiind deja la a cincea ediţie. Siguranţa în trafic reprezintă o prioritate pentru noi, iar testul de lumini este una dintre măsurile pe care le-am iniţiat în acest sens. În plus, dorim să oferim gratuit testarea şi reglarea luminilor exterioare tuturor posesorilor de autovehicule Mercedes-Benz pentru a le răsplăti alegerea făcută – aceea de a se afla la volanul unui Mercedes-Benz”

a precizat Rolf Rosendaal, Director After-Sales Mercedes-Benz România.

Mercedes-Benz România continuă an de an această acţiune, menită să reconfirme angajamentul companiei faţă de conceptul de siguranţă rutieră şi grija faţă de comunitate. În România, Mercedes-Benz a iniţiat testul de lumini pentru a sprijini toţi conducătorii auto şi pentru a implementa la nivel autohton o acţiune ce se desfăşoară în Germania încă din anii ’50.

Centre Autorizate de Service Mercedes-Benz: www.mercedes-benz.ro/centre

Mai multe informaţii despre Mercedes-Benz şi despre această campanie puteţi accesa la adresele: www.mercedes-benz.ro/TestLumini şi www.media.mercedes-benz.ro

Forumul de Bune Practici in Domeniul Sigurantei Rutiere

Forumul de Bune Practici in Domeniul Sigurantei Rutiere

Prin evitarea miilor de accidente petrecute in ultimii 10 ani, Romania ar fi putut economisi 50 miliarde de euro, potrivit unui studiu realizat de European Transport Safety Council. Accidentele rutiere genereaza pierderi mari atat la nivel social, cat si la nivel economic.

Pentru a identifica cele mai noi solutii in vederea cresterii sigurantei rutiere, Parteneriatul Roman pentru Siguranta Rutiera GRSP Romania a reunit in cadrul Forumului de Bune Practici in Domeniul Sigurantei Rutiere (8 Octombrie 2013) reprezentanti ai celor mai importante institutiii romanesti, companii private si reprezentanti mass media. Forumul a adus in discutie situatia accidentelor rutiere in Romania si necesitatea unui parteneriat puternic intre autoritati, companii, jurnalisti si societatea civila. 

In cadrul evenimentului, reprezentantii companiilor Michelin Romania, Apa Nova Bucuresti, UTI si ALD Automotive au impartasit participantilor eforturile realizate in vederea sprijinirii obiectivului de reducere a numarului de accidente rutiere. Participantii au primit, de asemenea, recomandari din partea campionului de raliu, Titi Aur, in vederea prevenirii accidentelor rutiere. In incheiere, Michael Chippendale, Manager Comunicare la Global Road Safety Partnership Geneva a argumentat importanta unui parteneriat pentru siguranta rutiera.

Printre specialistii in domeniul sigurantei rutiere , transporturilor, sanatatii si a responsabilitatii sociale corporative care au raspuns invitatiei GRSP Romania s-au numarat reprezentanti ai Politiei Romane, Autoritatii Rutiere Romane, European Transport Safety Council, GRSP Geneva, Societatii Nationale de Cruce Rosie, Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania.

In Europa, circa 2.200 de vieti ar putea fi salvate anual daca viteza medie de deplasare ar scadea cu 1 km/h, 7.500 de vieti ar putea fi salvate ca urmare a consumului de alcool mai redus la volan si 2.500 de oameni ar putea fi salvati anual daca 99% dintre ocupantii masinilor ar purta centura de siguranta, potrivit datelor ETSC.

 

E foarte important ca legea sa se aplice tuturor oamenilor. Daca nu o aplici la toate nivelurile, nu functioneaza! Trebuie sa o aplici oficialilor guvernamentali, calugaritelor. Asa se face ca in Turcia, in 18 luni, s-a ajuns la o rata de purtare a centurii de siguranta de 77%
Michael Chippendale, Communication Manager, Global Road Safety Partnership

 

Multumim sponsorilor nostri pentru ajutorul acordat in organizarea acestui eveniment: Michelin Romania, Apa Nova Bucuresti, Groupama, UTI, ALD Automotive si Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania. Sprijinul lor reprezinta o dovada in plus ca siguranta rutiera in Romania se poate baza pe implicarea activa a sectorului de afaceri.

In cadrul Forumului au fost acordate si premiile pentru Concursul de Reportaje despre Siguranta Rutiera. Societatea Nationala de Cruce Rosie, prin dl. Director General Silviu Lefter, l-a premiat pe Mircea Mester pentru cel mai bun articol scris de un jurnalist inscris in concurs, “Catedrala vietii”. Pentru blogeri, premiul a fost acordat de Michelin Romania, prin PR Manager Irina Dragan, si i-a revenit lui Valentin Manus, pentru “Zambetul de pe strada Tchaikovsky”. Le multumim jurnalistilor si blogerilor care au raspuns pozitiv invitatiei noastre. Faptul ca acestia promoveaza comportamente sigure si transmit mesaje de preventie demonstreaza inca o data ca media este un partener important in atingerea obiectivului de a imbunatati siguranta rutiera in Romania.

 

Este o problema globala, noi putem contribui modest pentru a pune impreuna institutiile, publicul si presa sa colaboreze. Venim cu experiența noastra si trebuie sa actionam uniti. Aceasta colaborare intre institutii nu trebuie inteleasa ca un bussines, ci ca o masura venita din inima pentru inima

Eric Faidy, presedintele Parteneriatului Roman de Siguranta rutiera GRSP Romania

 

     

Workshop pentru Siguranta Rutiera

Workshop pentru Siguranta Rutiera

Romania se afla pe ultimele locuri in clasamentul european in ceea ce priveste abilitatea de a reduce accidentele rutiere soldate cu victime in ultimii zece ani. Constientizarea publicului cu privire la importanta sigurantei rutiere este, de asemenea, scazuta. Pentru a contribui la o imbunatatire sustenabila a dialogului public, sensibilizarii si cunoasterii cu privire la siguranta rutiera, GRSP Romania a organizat un workshop pentru jurnalisti prin care a incurajat promovarea articolelor despre siguranta rutiera.

Workshopul a avut loc pe data de 20 noiembrie 2012 si a adus in discutie dificila problema a accidentelor rutiere si necesitatea uneicolaborari active intre jurnalisti, autoritati, companii si societateacivila ca intreg.  Pentru a oferi reporterilor o intelegere aprofundata a importantei sigurantei rutiere, accidentele rutiere au fost prezentate din diverse perspective:

  •  A dezastrului umanitar de proportii
  •  A problemei institutionale si de sanatate publica, dar si a impactului asupra costurilor pe care un accident rutier le aduce asupra familiei, dar si statului
  •  A responsabilitatii sociale a companiilor

 

Evenimentulreprezinta un pas important in initierea unui dialog pe tema sigurantei rutiere, iar articolele si blogurile aparute ca urmare a evenimentuluijoaca un rol important in sporirea gradului de constientizare si cunoastere a acestei probleme sociale, umanitare si economice in Romania.

Specialisti in domeniul sigurantei rutiere, sanatatii, educatiei si responsabilitatii sociale corporative au raspuns invitatiei GRSP Romania de a sustine prezentari si de a impartasi experiente in cadrul workshopului. Printre acestia s-au numarat reprezentanti ai Politiei Romane, Consiliului Interministerial pentru Siguranta Rutiera,  Ministerului Educatiei, GRSP Geneva, AMSZ Slovenia, Organizatiei Mondiale a Sanatatii, Societatii Nationale de Cruce Rosie, Centrului pentru JurnaliApa Nova Bucuresti, Michelin Romania si Renault Technologie Roumanie.

Transmitem multumiri sponsorilor nostri pentru ajutorul acordat in organizarea acestui eveniment: Michelin Romania, Renault Technologie Roumanie, Apa Nova Bucuresti, Groupama, Vodafone si Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania. Sprijinul lor reprezinta o dovada in plus ca siguranta rutiera in Romania se poate baza pe implicarea activa a sectorului de afaceri.

Misiunea GRSP Romania este de a aduce subiectul sigurantei rutiere pe agenda publica. Recenta crestere a reportajelor pe tema sigurantei rutiere este un semnal pozitiv din partea mass-media de a initia un dialog intre toti cei implicati. 

Kathleen Elsig, Europe Regional Manager, Global Road Safety Partnership