GRSP

EVENIMENTE GRSP

Viteza si riscul de accident rutier

Forumul International de Transport - ITF a publicat un Raport privind viteza si riscul de accident rutier. Acest studiu documenteaza in mod obiectiv relatia dintre viteza vehiculului si riscul de accidente.

 

Raportul evalueaza masura in care modificarile recente privind limitele de viteza sau introducerea controlului automat al vitezei la scară larga au avut un impact asupra vitezei medii reale si daca impactul acestor masuri asupra sigurantei rutiere este in concordanta cu ceea ce este sugerat de modelele teoretice privind relatia dintre viteza si accidente.

Cazurile analizate provin din zece tari: Australia, Austria, Danemarca, Franta, Ungaria, Israel, Italia, Norvegia, Suedia si Statele Unite. Raportul a fost elaborat de Grupul de lucru permanent ITF privind datele si analiza accidentelor (IRTAD).

In urma analizelor s-a ajuns la urmatoarele concluzii:

  • Viteza are o influenta directa asupra frecventei si gravității accidentelor. La viteze mari numarul si gravitatea accidentelor cresc disproporționat, pe cand scaderea vitezei, duce la scaderea numarul de accidente si a gravitatii lor. Aceasta relatie a fost ilustrata de diverse modele, inclusiv modelul de putere al lui Nilsson. O creștere de 1% in anul 2009 a vitezei medii a dus la o crestere cu aproximativ 2% a frecventei vatamarilor corporale, cu 3% a frecventei accidentelor cu leziuni grave si cu 4% a frecventei accidentelor mortale. Astfel, reducerea vitezei cu cativa kilometri pe ora reduce semnificativ riscul de accidente și severitatea acestora. Viteze de condus la nivelurile inferioare au, de asemenea, efecte pozitive asupra calitatii vietii, in special in zonele urbane, datorita reducerii emisiilor poluante si a gazelor cu efect de sera, a consumului de combustibil si a zgomotului.
  • Toate cazurile studiate releva o relatie stransa intre viteza si accident; o creștere a vitezei medii fiind asociata cu o crestere a numarului de accidente si / sau a utilizatorilor rutieri răniti; dimpotriva, o scadere a vitezei medii fiind asociata cu o scadere a numarului de accidente si utilizatorii de drumuri raniti.
  • În nici un caz cresterea vitezei medii nu a fost insotita de o reducere a numarului de accidente sau victime. Relatia este analoga in toate cazurile, desi amploarea efectului difera considerabil de la caz la caz. Aceste diferente sunt partial explicate prin diferite definitii ale accidentelor intre tari si un numar relativ mic de accidente fatale in unele cazuri studiate.

Raportul realizat de ITF propune:

  • Reducerea vitezei pe drumuri, precum si diferentele de viteza dintre tipurile de vehicule
  • Pentru a reduce accidentele rutiere, guvernele trebuie să ia măsuri pentru a reduce vitezele de drum si diferentele de viteza dintre vehiculele care au aceeasi ruta.
  • Pentru fiecare individ, riscul de a fi implicat intr-un accident grav poate parea scazut, dar dintr-un punct de vedere reducerea vitezei medii pe sosea permite obtinerea unor castiguri substantiale de securitate.
  • Stabilirea limitelor de viteza sa se bazeze pe principiile "Safe System". Designul retelei rutiere si limitele de viteza trebuie sa tina seama de fortele pe care corpului uman le poate tolera si la care poate supravietui. Intr-un sistem sigur, limitele de viteza rezonabile sunt de 30 km / h in zonele urbane in care coexista persoane vulnerabile de trafic. In zonele cu intersectii si un risc ridicat de coliziuni laterale, viteza rezonabila este de 50 km / h. Pe drumuri fara limitatoare mediane pentru a evita riscul unei coliziuni frontale, limita de viteza este de 70 km / h. In oras, viteze mai mari de 50 km / h nu sunt acceptabile, cu exceptia arterelor de acces limitate care nu interactioneaza cu traficul nemotorizat. Atunci cand vehiculele cu motor si utilizatorii vulnerabili de drum au acelasi spatiu, ca si in zonele rezidențiale, 30 km / h este maximul recomandat.
  • Atunci cand limitele de viteza cresc trebuie imbunatatita infrastructura si   intensificate controalele in trafic. In absenta unor astfel de masuri compensatorii, se poate aștepta cresterea numarului de persoane ucise si ranite in trafic.
  • Implementarea sistemelor automate de control pentru a reduce in mod eficient vitezele. Experientele din diferite tari au dovedit eficacitatea sistemelor automate de control pentru reducerea vitezei si, in consecinta, a frecventei accidentelor rutiere.
  • Sectiunea de control (care masoara viteza medie pe o portiune de drum) este o masura relativ noua, care pare a fi utila  nu numai pentru a reduce viteza, ci si pentru o circulatie mai omogena.

Forumul International de Transport – ITF, este o organizatie interguvernamentală cu 59 de tari membre.

Acesta serveste ca un think-tank pentru politica de transport si organizeaza in fiecare an un summit ministerial.

ITF este singura organizatie globala care acopera toate modurile de transport. Este integrat din punct de vedere administrativ in OCDE, dar politic este autonom.

Săptămâna Mondială a Siguranței Rutiere 2017

În perioada 8-14 mai 2017 se desfășoară a 4-a ediție a Săptămânii Mondiale a Siguranței Rutiere (Global Road Safety Week), inițiate, la nivel global, de către Națiunile Unite.
 
În acest context, în perioada respectivă, Sănătatea press Group derulează pentru Biroul pentru România al Organizației Mondiale a Sănătății o campanie de informare dedicată siguranței rutiere, care promovează adoptarea unui comportament responsabil în trafic, caracterizat de respectarea limitelor de viteză și a regulilor de circulație.
 
Campania, al cărei mesaj central este: Salvează vieți #ReduViteza (Save Lives #SlowDown), se va concentra pe aspecte ce țin de gestionarea vitezei în trafic și pe modul în care poate fi abordat acest factor de risc major pentru decesele și leziunile survenite în traficul rutier.

Acţiuni GRSP 2016

11 februarie 2016: dl. Radu DINESCU - Preşedinte GRSP şi dl. Barry Watson, CEO, Global Road Safety Partnership

27 mai 2016: Hotel Pullman World Trade Center Bucureşti - Conferinţa internaţională organizată de IRU şi UNTRR "Tendinţele globale & Provocările Europene într-o lume în continuă mişcare"

Discursul:

Dna. Gayle DI PIETRO, Manager Programe Globale, Parteneriatul Global pentru Siguranţă Rutieră (GRSP): Siguranţa rutieră rămâne întotdeauna prima prioritate în lumea extrem de competitivă a transporturilor

În foto mai apar:

  • Dl. Haydar OZKAN, Secretar General - BSEC URTA, Dl. Umberto DE PRETTO, Secretar General IRU,
  • Dl. Dan Marian COSTESCU - Ministrul Transporturilor din România, Dl. Radu DINESCU - Secretar General UNTRR şi Preşedinte GRSP România,
  • Dl. Michael NIELSEN, Delegat General IRU la UE

Concurs reportaje

Daca esti jurnalist, blogger si crezi ca vocea ta poate schimba ceva in siguranta rutiera, te provocam sa o faci!

Parteneriatul Roman de Siguranta Rutiera GRSP Romania lanseaza Concursul de Reportaje despre Siguranta Rutiera.

Stiai ca in Romania au loc anual peste 9.000 accidente grave de circulatie?

Stiai ca un accident costa de cel putin trei ori mai mult decat reparatia efectiva a autoturismului?

Fii alaturi de noi in incercarea de a schimba ceva!

Asteptam reportajele voastre pana pe data de 2 Octombrie 2013 pe adresa This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

Regulamentul complet este disponibil aici.

Premiu pentru Siguranta Rutiera

Suntem incantati sa va anuntam ca, anul acesta, GRSP Romania este castigătorul Premiului Tir Magazin 2013 la categoria Siguranta Rutiera.

Premiul a fost inmanat domnului Vicepresedinte Ioan Silviu Lefter in cadrul Galei Premiilor Tir Magazin 2013 care a avut loc in data de 28 noiembrie 2012, la Bucuresti.

Acest premiu reprezintă o recunoastere a activitatii si eforturilor depuse de GRSP Romania si, totodata, un semnal pozitiv cu privire la preocuparea in ceea ce priveste siguranta rutiera.

Gala Premiilor Tir Magazinse afla la cea de-a 3-a editie si reprezinta festivitatea decernarii celor mai importante premii ale mediului de business din transporturile romanesti.

 

Masa rotunda pe tema noii etichetari a anvelopelor: "Dincolo de eticheta"

Masa rotunda pe tema noii etichetari a anvelopelor: "Dincolo de eticheta"

In contextul noii legi privind etichetarea anvelopelor si la invitatia companiei Michelin Romania, GRSP Romania a participat la masa rotunda pe tema noii etichetari a anvelopelor «Dincolo de eticheta ». Evenimentul s-a desfasurat pe 17 septembrie 2012, la Bucuresti, cu scopul de a aduce clarificari suplimentare cu privire la rolul, beneficiile si implementarea etichetarii.

Noul sistem european de etichetare a anvelopelor a fost conceput cu scopul de a oferi consumatorilor informatii practice privind trei caracteristici importante de performanta : franarea pe carosabil umed, eficienta energetica si zgomotul la rulare.

GRSP Romania sustine introducerea regulamentului privind etichetarea pneurilor din prisma mentinerii si imbunatatirii gradului de siguranta rutiera a tuturor participantilor la trafic. Introducerea clasei de aderenta pe sol umed reprezinta o dovada a preocuparii institutiilor europene in ceea ce priveste siguranta rutiera.

Anvelopa joaca un rol foarte important in siguranta rutiera, iar aceasta reglementare reprezinta un pas inainte ce aduce beneficii comunitatilor, promovand respectul pentru mediu, dar si siguranta.

Mai multe articole...