Creșterea numărului mașinilor electrice duce la creșterea cererii de energie electrică

Utilizarea pe scară largă a mașinilor electrice, atât autoturisme cât și camioane și autobuze este de natură să reducă semnificativ emisiile poluante prevenite datorită transporturilor.

Sunt însă pregătite țările europene să facă față noilor provocări legate de problema alimentării mașinilor electrice? Se pare că Suedia se confruntă deja cu astfel de probleme și caută urgent strategii de rezolvare.

Planul ambițios al Suediei de a reduce drastic emisiile provenite în urma transporturilor prin folosirea a milioane de mașini electrice ar putea fi blocat de lipsa capacității de alimentare a noilor stații de încărcare din orașele mari. Continuă lectura „Creșterea numărului mașinilor electrice duce la creșterea cererii de energie electrică”

Franța revine la limita de viteză de 90 km/h pe drumurile fără separatoare de sens

Limita de viteza in Franta

Deși măsura de a reduce limita de viteză la 80 km/h a avut rezultate pozitive notabile, surprinzător, la începutul lunii mai, prim-ministrul francez Edouard Philippe (care anterior a fost un apărător ferm al limitelor de 80 km/h) a anunțat revenirea la limita de 90 km/h pentru drumurile fără separatoare de sens.

Institutul de cercetare francez Cerema și Observatorul francez de siguranță rutieră au declarat ca au existat cu 127 de decese mai puțin pe drumurile rurale, limitate la noua limită de viteză de 80 km/h față de media din 2013-2017 pe aceleași drumuri pentru lunile iulie-decembrie 2018.

Conform datelor colectate de Cerema pentru același studiu, creșterea timpului de călătorie după implementarea măsurii a fost în medie de numai o secundă pe kilometru. Continuă lectura „Franța revine la limita de viteză de 90 km/h pe drumurile fără separatoare de sens”

Conferința Internațională pentru Siguranța Rutieră

Conferința Internațională pentru Siguranța Rutieră

La București a avut loc în perioada 20-21 martie o Conferința Internațională pentru Siguranța Rutieră.

Organizată de Președinția română a Consiliului Uniunii Europene, Ministerul Transporturilor din România și Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor (ETSC) Conferința a reunit reprezentanți ai Comisiei Europene, experți internaționali, autorități naționale, mediul de afaceri privat, ONG-uri din România și din Europa. Continuă lectura „Conferința Internațională pentru Siguranța Rutieră”

Parlamentul European sprijină noile standarde de siguranță ale vehiculelor

Parlamentul european logo albastru

Parlamentul European a dat lumină verde noilor cerințe minime ale UE privind siguranța vehiculelor. Votul final al Parlamentului a fost dat în ultima sa sesiune din acest mandat.

Conform acordului final privind legislația, începând cu anul 2022, noile autoturisme, autoutilitare, camioane și autobuze comercializate în Europa vor fi echipate în mod standard cu o serie de caracteristici noi de siguranță ale vehiculelor, cum ar fi frânarea automată de urgență care poate detecta pietonii și bicicliștii, sau asistența inteligentă a vitezei. Camioanele noi, la rândul lor vor trebui să aibă niveluri îmbunătățite de „viziune directă” oferind șoferilor mai multă vizibilitate în jurul camionului pentru a vedea utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi pietonii și bicicliștii. Continuă lectura „Parlamentul European sprijină noile standarde de siguranță ale vehiculelor”

În anul 2018, pentru majoritatea statelor membre UE, rata mortalității rutiere a fost sub 60 decese la un milion de locuitori

Rata accidentelor rutiere în Europa 2018

Conform unor cifre preliminare privind decesele rutiere pentru anul 2018, publicate recent de Comisia Europeană, anul trecut au murit mai puțini oameni pe drumurile europene, dar sunt necesare mai multe eforturi pentru a îmbunătăți semnificativ situația.

În anul 2018, în UE au fost înregistrate 25.100 de decese în accidente rutiere. Aceasta reprezintă o scădere de 21% față de 2010 și de 1% față de anul 2017. Cu o medie de 49 decese la un milion de locuitori, se confirmă din nou faptul ca drumurile europene sunt de departe cele mai sigure din lume. Aceste cifre ne arată de asemenea, că va fi aproape imposibil să se atingă obiectivul de a reduce la jumătate numărul de decese rutiere până în anul 2020. Continuă lectura „În anul 2018, pentru majoritatea statelor membre UE, rata mortalității rutiere a fost sub 60 decese la un milion de locuitori”

Testele Euro NCAP actualizate constată progrese în tehnologia de recunoaștere a semnelor de trafic și a limitatoarelor de viteză

La volan noaptea pe ceata

Datele Euro NCAP din 2018 arată că sistemele de recunoaștere a semnelor de trafic pe bază de camere au avansat și au fost montate ca echipament standard pentru aproape toate modelele noi de vehicule testate în anul 2018. Majoritatea acestor sisteme pot funcționa acum în anumite condiții, de exemplu, în condiții de ploaie pe autostrăzile franceze.

Rapoartele testelor Euro NCAP efectuate în 2018 se referă și la funcțiile de limitare a vitezei, ca parte a sistemelor Speed ​​Assist, care includ, de asemenea, limitatoare de viteză manuală, asistență inteligentă de viteză și sistem inteligent de control al vitezei de croazieră. Continuă lectura „Testele Euro NCAP actualizate constată progrese în tehnologia de recunoaștere a semnelor de trafic și a limitatoarelor de viteză”

Limitatoarele de viteză trebuie să fie standard pentru toate autoturismele noi începând din anul 2022

Limitarea automată a vitezei

După ce au fost convenite provizoriu noi norme UE, toate autoturismele noi, începând din anul 2022 ar putea fi echipate cu dispozitive speciale pentru a le face automat să respecte limita de viteză.

Asistența inteligentă pentru viteză (ISA) este una dintre o serie de măsuri de siguranță stabilite pentru a deveni obligatorie în vehiculele europene, după ce propunerile au fost aprobate de Comisia Europeană. Celelalte măsuri prevăd tehnologie avansată de frânare de urgență și tehnologie de menținere a benzilor de circulație. Continuă lectura „Limitatoarele de viteză trebuie să fie standard pentru toate autoturismele noi începând din anul 2022”

Tehnologia utilizată în vehicule este vitală pentru combaterea vitezei în Europa

Viteza excesiva

Potrivit unui studiu publicat de Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor (ETSC), viteza rămâne o problemă semnificativă în multe țări europene.

Studiul face o analiză a numărului de vehicule depistate circulând cu viteze peste limita admisă pe diferite tipuri de drumuri în țările care au furnizat astfel de date.

Pe drumurile urbane, unde se înregistrează 37% din totalul accidentelor rutiere din Uniunea Europeană, cercetătorii au descoperit că între 35% și 75% din vitezele cu care se deplasau vehiculelor au fost mai mari decât viteza legală.

Pe drumurile rutiere care nu fac obiectul autostrăzilor, unde se înregistrează 55% din totalul deceselor rutiere din UE, între 9% și 63% din vitezele cu care circulau vehiculelor au fost mai mari decât limita de viteză.

Pe autostrăzi (în care se înregistrează 8% din totalul deceselor rutiere din UE), între 23% și 59% din vitezele cu care mergeau vehiculele au fost mai mari decât limita de viteză. Continuă lectura „Tehnologia utilizată în vehicule este vitală pentru combaterea vitezei în Europa”

Proiectul EDWARD a primit Premiul Internațional pentru Siguranță Rutieră

Ca o recunoaștere a importanței pentru îmbunătățirea siguranței rutiere, Proiectului EDWARD i-a fost decernat da către HRH Prince Michael, Premiul Internațional pentru Siguranță Rutieră 2018.

În luna decembrie a avut loc la Londra ceremonia de premiere, eveniment la care au participat experți din întreaga lume din domeniul siguranței rutiere. Decernând premiul, HRH Prince Michael a apreciat rolul deosebit al proiectului EDWARD în creșterea gradului de conștientizare a siguranței rutiere în Europa.

Premiul a fost înmânat reprezentanților TISPOL (Organizația Poliților Rutiere din Europa), inițiatorii proiectului EDWARD. Continuă lectura „Proiectul EDWARD a primit Premiul Internațional pentru Siguranță Rutieră”