Miniştrii industriei din UE discută la Bruxelles proiectul privind noile standarde de siguranţă ale vehiculelor

Sediul Parlamentului European

La Bruxelles, în perioada, 29-30 noiembrie 2018 va avea loc reuniunea Consiliului Competitivitate al UE. În prima zi a acestei reuniuni, miniştrii industriei din ţările membre UE, vor fi invitaţi să convină asupra unor abordări generale cu privire la trei proiecte de regulamente printre care se află şi proiectul privind siguranţa generală a autovehiculelor.

Proiectul privind siguranţa generală a autovehiculelor este alcătuit dintr-un pachet de 16 măsuri de siguranţă a vehiculelor propus de Comisia Europeană în luna mai 2018. Continuă lectura „Miniştrii industriei din UE discută la Bruxelles proiectul privind noile standarde de siguranţă ale vehiculelor”

Campanie pentru conducerea defensivă şi non agresivă în trafic

Depasiri periculoase in trafic

O inițiativă demnă de laudă au luat șoferii polonezi de TIR, membrii ai Organizației poloneze Protest 69. Aceștia au demarat o campania prin care încearcă să prevină accidentele provocate de depășirile neregulamentare.

Organizatorii campaniei, ei înșiși șoferi de camion, şi-au propus, spre beneficiul tuturor participanților la trafic, să încurajeze un comportament responsabil la volan.

„Îmi iau piciorul de pe accelerație când cineva încearcă să mă depășească”, este mesajul acestei campanii, mesaj care vrea să sensibilizeze şoferii pentru o conducere defensivă în trafic. Chiar şi în situațiile în care se pot confrunta cu eventuale „provocări” din partea celorlalți participanți la trafic, șoferii de TIR sunt sfătuiți să fie calmi şi să aibă un comportament non agresiv. Continuă lectura „Campanie pentru conducerea defensivă şi non agresivă în trafic”

ETSC îndeamnă statele membre UE să impună obligativitatea existenței sistemelor de blocare anti-alcool în autobuze, camioane și autoutilitare

Alcoolul la volan

În data de 20 noiembrie 2018, un șofer în vârsta de 40 de ani a urcat băut la volanul unui TIR și a avariat nouă mașini aflate într-o parcare din Zona Industrială a municipiului Iași. Unul dintre autoturisme a fost distrus în proporție de 70 la sută. Polițiștii sosiți la fața locului au constatat că șoferul avea o alcoolemie de 1,04 mg/litru alcool pur în aerul expirat.

Din păcate cazul nu este izolat, în Uniunea Europeană, în anul 2016, au fost înregistrate mai mult de 25.600 de decese din cauza accidentelor rutiere, dintre care un sfert se datorează consumului de alcool la volan. Acest fapt este menționat într-un raport recent al organizației europene pentru siguranță rutieră ETSC. Continuă lectura „ETSC îndeamnă statele membre UE să impună obligativitatea existenței sistemelor de blocare anti-alcool în autobuze, camioane și autoutilitare”

Industria auto încearcă să reducă propunerile Comisiei Europene privind noile măsuri de siguranță a vehiculelor

Comisia Europeana

De curând, un grup de experţi în domeniul siguranţei rutiere, grupuri de consumatori, agenţi pentru protecţia mediului, autorităţi urbane, biciclişti și victime ale accidentelor rutiere, au trimis membrilor Comisiei pentru piaţa internă și protecţia consumatorilor (IMCO), membrilor Comisiei pentru transport și turism (TRAN) din Parlamentul European și delegaţilor statelor membre UE, o scrisoare în care își exprimă îngrijorarea față de încercările Asociaţiei producătorilor europeni de automobile (ACEA) de a slăbi propunerea Comisiei Europene de revizuire a standardelor minime de siguranţă ale vehiculelor în UE (Regulamentul privind siguranţa generală). Semnatarii scrisorii cer de asemenea deputaţilor europeni să transmită legislaţia cât mai curând posibil, pentru a-și maximiza potenţialul de salvare a vieţii. Continuă lectura „Industria auto încearcă să reducă propunerile Comisiei Europene privind noile măsuri de siguranță a vehiculelor”

Vehiculele autonome și problemele de moralitate

Moralitatea vehiculelor autonome

Apariţia maşinilor autonome și mai ales situaţiile de accident în care au fost acestea implicate au adus în discuţie pe lângă foarte multe aspecte de ordin tehnic dar și aspecte de ordin moral.

Cine ar trebui să moară într-un accident? O întrebare poate cinică, dar extrem de importantă atunci când vorbim de strategia, de deciziile pe care le poate lua o maşina autonomă în cazul unui accident inevitabil.

Pentru a găsi un răspuns – daca acest lucru va fi vreodată posibil – cercetătorii de la MIT Media Lab au analizat mai mult de 40 de milioane de răspunsuri într-un proiect experimental lansat în anul 2014. Continuă lectura „Vehiculele autonome și problemele de moralitate”

Atitudinea conducătorilor auto români privind riscul în trafic

Soferi romani in trafic

Compania de cercetare sociologică Cult Market Research și Poliția Română, prin Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității, cu sprijinul Ursus Breweries a prezentat în data de 30 octombrie 2018, rezultatele studiului „Atitudini sociale privind riscul în trafic 2018” și analiza comparativă a datelor colectate și prelucrate în cele patru sondaje de opinie care au avut aceeași temă de cercetare, realizate  în perioada 2008 – 2018.

Pe baza rezultatelor obținute în cele  patru sondaje de opinie, primele trei realizate exclusiv de către Poliția Română în anii 2008, 2010 și 2014, iar al patrulea realizat în colaborare cu compania de cercetare sociologică Cult Market Research în 2018, a fost definitivată și o analiză comparativă a acestora, care urmărește schimbarea principalilor parametri privind atitudinile și siguranța în trafic din ultimii 10 ani. Continuă lectura „Atitudinea conducătorilor auto români privind riscul în trafic”

Cerere de extindere a normelor UE privind siguranța infrastructurii la toate drumurile primare din Europa

Logo coalitie siguranta rutiera

O coaliție de grupuri responsabile de siguranța rutieră, polițiști rutieri, motocicliști, bicicliști, lucrători în sectorul rutier, solicită Parlamentului European să sprijine o propunere de extindere a domeniului de aplicare a normelor UE privind siguranța infrastructurii rutiere pentru a acoperi toate drumurile primare din Europa în scopul integrării nevoilor pietonilor, motocicliștilor și bicicliștilor.

Normele existente, care impun audituri și inspecții periodice privind siguranța, identificarea și tratarea situațiilor cu risc sporit, alte măsuri menite să îmbunătățească siguranța rutieră, datează din 2008 și acoperă numai principalele autostrăzi europene și alte drumuri care formează Rețeaua rutieră transeuropeană. Continuă lectura „Cerere de extindere a normelor UE privind siguranța infrastructurii la toate drumurile primare din Europa”

eCall – salvarea vieții prin sistemul de comunicații de la bordul vehiculului

Sistemul eCall

Anul acesta a devenit obligatorie reglementarea Uniunii Europene care obligă constructorii de autovehicule din categoriile M1 și N1 să instaleze pe toate mașinile noi sistemului eCall, care lansează automat apeluri de urgenţă în caz de accident.

Astfel toate autovehiculele pentru transportul de persoane, care au cel mult opt locuri pe scaune, în afara șoferului și autovehiculele de transport marfă până în 3,5 t vor fi dotate cu sistemul eCall.

Sistemul eCall este o inițiativă a Comisiei Europene, ce a fost definit în cadrul programului eSafety, care are drept scop creșterea siguranței rutiere și salvarea de vieți omenești. Continuă lectura „eCall – salvarea vieții prin sistemul de comunicații de la bordul vehiculului”

Viteza și riscul de accident rutier

Logo Forumul International de Transport

Forumul Internațional de Transport – ITF a publicat un Raport privind viteza și riscul de accident rutier. Acest studiu documentează în mod obiectiv relația dintre viteza vehiculului și riscul de accidente.

Raportul evaluează măsura în care modificările recente privind limitele de viteză sau introducerea controlului automat al vitezei la scară largă au avut un impact asupra vitezei medii reale și dacă impactul acestor măsuri asupra siguranței rutiere este în concordanţă cu ceea ce este sugerat de modelele teoretice privind relația dintre viteză și accidente.

Cazurile analizate provin din zece ţări: Australia, Austria, Danemarca, Franța, Ungaria, Israel, Italia, Norvegia, Suedia și Statele Unite. Raportul a fost elaborat de Grupul de lucru permanent ITF privind datele și analiza accidentelor (IRTAD). Continuă lectura „Viteza și riscul de accident rutier”

Din 2019 noi cerințe privind centurile de siguranță

Avertizare centura de siguranta

Uniunea Europeană este pregătită să adopte din septembrie 2019 reglementările actualizate ale CEE-ONU privind centurile de siguranţă, măsuri care vor necesita sisteme de memento pentru toate centurile, inclusiv pentru scaunele din spate ale maşinilor noi.

Regulile UE existente privind siguranţa vehiculelor, convenite în anul 2009, obligă constructorii  să doteze maşinile doar cu sisteme de avertizare privind portul centurilor de siguranţă doar pentru scaunul şoferului.

Pentru scaunele din faţă, sistemele vor trebui să poată detecta şi să facă un avertisment sonor la începutul călătoriei, dacă centura nu este ataşată. Cerinţele pentru scaunele din spate sunt mai slabe prin faptul că avertizarea sonoră va suna numai dacă o centură este detaşată în timpul călătoriei. Continuă lectura „Din 2019 noi cerințe privind centurile de siguranță”